אני וחבר היינו שקועים עמוק בחפירות באינטרנט עד השעות הקטנות של הלילה, כאשר הוא שלח לי קישור לתמונה שמובאת למעלה. תגלית אקראית! עשר דקות מאוחר יותר, ואנחנו מגרדים את הלסתות שלנו מהרצפה בעודנו מדפדפים בעיון רב באתר האינטרנט של פטרישיה פיצ'יניני. "משפחה צעירה" היא יצירה המהווה חלק מסדרה המוקדשת להנדסה גנטית, מסורת והמטמורפוזה האפשרית שלנו כתוצאה משינויים מדעיים וחברתיים מואצים.
היצורים האלה עוצבו בידי פטרישיה ונוצרו בידי צוותים של פסלים, ציירים ורפדים. בנוסף על ההיבטים הטכניים המדהימים של יצירותיה בגישת מיקסד מדיה (שילוב של חומרים וטכניקות), פיצ'יניני מתמקדת בהטלת ספק במדע, בתחושה הדועכת של האנושות לגבי המציאות המתקבלת על הדעת ובסתירות בין יופי גופני ליופי רגשי. מתוך המאמר שנכתב אודות היצירות הללו:
היצירה מציגה לעיני הציבור את כל המאפיינים הגופניים שזוכים להתכחשות בעידן הניתוח הפלסטי, העריכה הגרפית והסרה מלאה של שיער מהגוף – שומן, קמטים, שומות, שיערות וגבשושיות. הבעלים של מאפיינים אלה מסלסלת את כפות ידיה וכפות רגליה כלפי עצמה ושוכבת בתנוחה כמו-עוברית של מגננה ופגיעות, המרמזת על מעין רתיעה ממיצג זה. באותו הזמן, התנהגותה האנושית ונדיבותה האימהית גורמת לפגמים הגופניים הללו (כלומר, כך אנו מתוכנתים לראות אותם) להיראות פחות חשובים מאשר קבלה והכלה. פיצ'יניני מתארת אותה בתור "יפהפייה", ואומרת כי "היא איננה מאיימת, ויש לה פנים שאפשר לאהוב, פנים שמאוהבות במשפחה שלה".
חרף כל הגרוטסקיות של היצירה, התמונה הפיסולית הזאת מתמקדת במערכת היחסים האוהבת והמזינה של האם ותינוקותיה, מערכת יחסים החיונית לחיים. האיכות המאחדת הזאת – המודגשת על ידי התיחום בצורת כליה של הקבוצה כיחידה משפחתית – עומדת בסתירה להטרוגניות המרוכבת של היצורה.
מה שתחילה חשבתי שמהווה יצירת מחווה ל Dark Crystal Pt. 2 התברר כביקורת חברתית נוגעת ללב. אני עדיין נהנה מהפסלים האלה רק מעצם היותם כה מרהיבים מבחינה חזותית, ומדי פעם אני חוזר לאתר האינטרנט של פטרישיה על מנת לחקור כל נקבובית, קפל ופתח מסתורי. להלן מספר תמונות נוספות מיצירותיה.
תורגם על ידי עדי שניידר
מקור – Coilhouse