עיוותים בטבע: המפלצות של Fortunio Liceti

עיוותים בטבע: המפלצות של Fortunio Liceti

‎למרות שעבודתו של ליצ'טי איננה הראשונה שעוסקת בנושא של עיוותים בטבע, קרוב לוודאי שבאותה התקופה היא הייתה העבודה המשפיעה ביותר. בעקבות פרסומו של הספר חלה באירופה עלייה אדירה בסקרנות לגבי "עיוותים": ננסים, בתולות ים לכאורה, עוברים מעוותים ופלאי טבע אחרים הוצגו לראווה ונידונו בהרחבה – מה שלמעשה הפך אותם ל circus freak show של התקופה בה הם חיו. יחד עם זאת, בניגוד לרבים מבני זמנו, ליצ'טי לא ראה עיוותים בתור משהו שלילי, או בתור התולדה של שגיאות או כישלונות של מהלך הטבע. במקום זאת הוא דימה את הטבע לאמן, אשר בעמדו מול חלק מהפגמים והליקויים בחומרי הגלם המשמשים למלאכת היצירה, הוא נוקט בתחבולות יצירתיות על מנת ליצור צורה נוספת המעוררת התפעלות רבה יותר. "אומרים שאני רואה את נקודת המפגש בין הטבע לאמנות", כתב ליצ'טי, "מפני שכאשר אין בכוחם של הטבע או האמנות ליצור את מה שהם רוצים ליצור, הם לפחות יוצרים את מה שהם יכולים ליצור".

10962299075_a95af6e88c_b

10962299575_9874300971_b

10962300355_9cc4b93826_b

10962372706_70d334a25c_b

10962374566_b475ac0503_b

10962375166_ded27fe65e_b

10962375826_27eebc200f_b

10962376126_90f04f47ef_b

10962466324_1f586c86c0_b

10962466794_6427fe2df7_b

 

מקור -CVLT NATION \\ לתמונות נוספות

השאר תגובה

Facebook IconTwitter Icon