פרויקט ביגפוט – ראיון עם אדוארדו סאנצ'ז – מיכאל גינזבורג

פרויקט ביגפוט – ראיון עם אדוארדו סאנצ'ז – מיכאל גינזבורג

פרויקט ביגפוט – ראיון עם אדוארדו סאנצ'ז, אחד הבמאים של 'פרויקט המכשפה מבלייר' והבמאי של Exists מסרטי האימה הבולטים של 2014

10930884_10153226765555348_89528806168092904_n

 

כפי שכבר כתבתי לא מזמן, ביגפוט הוא מושא מאוד פופולרי עבור סרטי פאונד פוטג', יש אפילו סוג של אינפלציה בסרטים העוסקים בתעלומת קיומו. את הסרט ביים אדוארדו סאנצ'ז, מי שהיה אחד מהבמאים של 'פרויקט המכשפה מבלייר'. בין לבין, הוא גם ביים את Altered (סרט חייזרים מעולה, לא פאונד פוטג') ואת Lovely Molly (לא רע וגם כן לא פאונד פוטג'). קבוצת חברים יוצאים לטייל להם ביער ומשתכנים בבקתה. המפגש שלהם עם ביגפוט מעורר לא מעט רגעים מלאי אדרנלין. יש פה שמירה על קצב ומתח גבוה, רמה אינטנסיבית של עבודת מצלמה יעילה ואפילו ביקורת מוסרית מסוימת על האדם כשהוא נתקל ביצורים מן הטבע.

עברו 15 שנים מאז ש'פרויקט המכשפה מבלייר' העריך מחדש את חשיבותו של הפאונד פוטג' בז'אנר האימה. איך אתה מרגיש לגבי כך?

אני מרגיש מאוד בר מזל שהייתי חלק מסרט שהצליח לתת לגיטימציה לקיומו של סאבז'אנר מסוג פאונד פוטג'. בשנים האחרונות וצא לי להיתקל בכל מני טריילרים של סרטי אימה ואני שמח על כך שהסגנון הזה לא נעלם ואף מחלחל אל ז'אנרים נוספים.

מה אתה חושב על יוצרים צעירים שעושים שימוש בפלטפורמת הפאונד פוטג' על מנת לספר סיפורים מפחידים עם מעט אמצעים?

הם יכולים למעשה לעשות שימוש בפלטפורמה הזו לכל סגנון שמתחשק להם, לאו דווקא אימה. פאונד פוטג' גורם לך לשמור על רמה אחידה של ריאליזם. אתה לומד כיצד לנתב את החזון שלך עם מינימום אמצעים ומקסימום יצירתיות. ניהול נכון של הפקה דלת תקציב יכול מאוד לעזור בהמשך הדרך.

Exists-Featured

איך חשבת על הרעיון של Exists ?

היו לי הרבה רעיונות במשך השנים לסרטי ביגפוט. זה כבר התסריט השלישי בו אני מעורב והעוסק בחיה הגדולה והשעירה. רציתי לחוות מקרוב את העיסוק בביגפוט, יצור פולקלוריסטי מפחיד ומסתורי.

מדוע לדעתך המיתוס על ביגפוט עודנו מקבל תשומת לב ויחס קולנועי כתימה אידיאלית לכל דבר?

נדמה לי שזה קורה הרבה בזכות העובדה שקל לנו יחסית לעקל את הסבירות שיצור כזה יכול להתקיים בטבע, כמו לעשות סרט על התמודדות עם פנתר אימתני או משהוזה גם פחד אוניברסלי שתמיד מעניין לחקור יצור שיער, דמויאדם, מתגורר בתוככי היער, לא הרחק מהבית שלנו. הוא מהווה איום תמידי ואפשר להזדהות עם זה.

מה הדבר הכי מפחיד שקרה לך בחייך? איך זה השפיע על נקודת המבט שלך כאדם וכיוצר?

לא ממש קרו לי דברים מפחידים במהלך חיי, אבל כן הייתי בסיטואציות לא קלות של מתח טעון ועימותים עם חברים ואנשים קרובים. לפעמים זה יכול להיות מפחיד יותר מכל דבר אחר. כשנולדו שני ילדיי הראשונים, פחדתי מהלא צפוי. גם זה סוג של פחדמהחוויות שציינתי, למדתי שיש לנצור כל רגע עם האהובים שלך ולא לקחת שום דבר כמובן מאליו. בסרטי אימה יש לך את הזכות והיכולת להטיל ספק בסובבים אותך ולהעריך אותם מחדש, לטוב ולרע.

איך אתה רואה בעיני רוחך את עתידו של הפאונד פוטג'?

אני מאוד מקווה שהוא ימשיך להיות חלק בלתי נפרד מסרטי אימה וגם בז'אנרים נוספים. חשיבותו של הסגנון לא רק מזינה את הרעב לעשייה קולנועית מיידית אך שקולה, היא גם פותחת צוהר מיוחד במינו לכל מני גישות חדשות בתחום. זה לא משנה אם אתה עושה סרט טוב או רע בתחילת הדרך, משנה האם התבגרת לאחר מכן להיות יוצר אמנותי מגובש. לכן פאונד פוטג' הוא קרקע נוחה להתנסות ולחפש את עצמך, להסתכן ולהביט למצלמה בעיניים, תרתי משמע.

ומה לגבי עתידך בתור אמן הלא נודע?

אמן הלא נודענדמה לי שמצאת עבורי את הכינוי מושלם! קולנוע תמיד יהיה חלק מליבי. לא קל להתפרנס או להצליח בתחום אבל עושים כל מה שאפשר בשביל להמשיך להיות נאמן לעצמך ולסרטים שאתה רוצה ליצור. לעבוד קשה ולהיות מרוצה.

יש לי גם תקווה לראות את פריחתה של מערכת פיננסית חדשה ומקורית בה יהיה מענה לכל אותם יוצרים חדשים וצעירים שלהוטים לעשות סרטי אינדי ולהוכיח את עצמם. אנחנו חיים בזמנים מלהיבים במיוחד, יש לך את המהפכה הדיגיטלית שלא מפסיקה להתפתח ולהשפיע על הדרכים בהם אפשר להפיץ סרטים לכמות גדולה יותר של קהל. אולי כבר בעתיד הקרוב אולפנים גדולים יהיו שווי זכויות כמו אולפנים קטנים ויהיה אפשר לשים בצד את כל ההבדלים בשביל המטרה הטהורה והיא הקולנוע.

נכתב ע"י מיכאל גינזבורג

השאר תגובה

Facebook IconTwitter Icon